رونمایی از محصول پیشرفته “Data Rain” ، حلقه امن گمشده اتصال شبکه‌های صنعتی به فناوری اطلاعات
1401/11/7

رونمایی از محصول پیشرفته “Data Rain” ، حلقه امن گمشده اتصال شبکه‌های صنعتی به فناوری اطلاعات

شرکت پلیمر آریاساسول در همایش سراسری تحول دیجیتال و اقتصاد دانش‌بنیان، از محصول‌ پیشرفته “Data Rain” به عنوان محصولی با فناوری بروز و در استانداردهای جهانی رونمایی کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، در همایش سراسری تحول دیجیتال و اقتصاد دانش بنیان که روز یکشنبه مورخ ۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد ، آریاساسول از جدیدترین محصول فناورانه خود در زمینه امنیت سایبری سیستم‌ها رونمایی کرد.
این محصول که از نوع یکسو ساز شبکه است، نقطه ضعف اتصال IT به OT که موضوع امنیت است را مرتفع کرده و مانع ورود ابزارهای مخرب یا بد افزارها، ایجاد دسترسی های غیرمجاز و نشت اطلاعات شبکه‌های صنعتی خواهد شد.
شبکه OT بستری ویژه و بسیار حساس جهت اتصال تجهیزات تولیدی مربوط به واحدهای صنعتی است که بخش عمده‌ای از تجهیزات مربوط به تولید توسط آن کنترل و پایش می‌شود. در حالی که شبکه IT بستر ارتباط تجهیزات فناوری اطلاعات است. برای آنکه بتوان اطلاعات را به صورت امن و یکطرفه از شبکه صنعتی در شبکه IT دریافت نموده، تحلیل کرده و به اشتراک گذارد، باید از دستگاه یکسو ساز سخت‌افزاری شبکه، در نقطه اتصال این دو شبکه به یکدیگر استفاده کرد. یکسوساز شبکه، اطلاعات را فقط از سوی شبکه صنعتی یا OT به سمت شبکه فناوری اطلاعات یا IT منتقل می‌کند و از آن سو اجازه انتقال هیچ اطلاعاتی از سوی شبکه IT به شبکه صنعتی را نمی‌دهد.
در این همایش که با حضور شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عظیم کلانتری رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، سید مجید ابن‌الرضا مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، هادی قوامی معاون پارلمانی وزیر اقتصاد و مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های صنعتی برگزار شد، از این محصول پیشرفته با هدف ارتقاء امنیت سایبری صنایع نفت، گاز و پتروشیمی رونمایی شد.
قابل ذکر است شرکت پلیمر آریاساسول جزو اولین شرکت‌هایی است که این تکنولوژی را در کشور بومی سازی کرده و از آن استفاده کرده است.